Jouw onderscheidende kracht?!

jouw-onderscheidende-kracht

Jouw onderscheidende kracht?!

Half december was de launch van Future Females in Utrecht. Future Females is een wereldwijde community van en voor vrouwelijke ondernemers, entre- en intrapreneurs De missie van Future Females is succes te stimuleren, vrouwen te inspireren en een omgeving te creëren waarin vrouwen verbinding kunnen maken en gebruik kunnen maken van hulpbronnen die nodig zijn om te slagen.

Een van de sprekers was mijn businesspartner Nienke Bloem. Aan de hand van 5 tips vertelde ze hoe haar carrière pad is verlopen. Waarom ze nu doet wat ze doet en, vooral, hoe ze dat doet.

Hoe je opvalt als vrouw, als ondernemer en als mens, is een belangrijke voorwaarde voor succes. Wat opvallend is, is voor iedereen anders. Het gaat erom dat jij je daar goed bij voelt, dat je plezier hebt en dat het past bij wat je doet. Maar als je echt wilt opvallen, moet je ook heel duidelijk hebben wie je bent en waar je voor staat.

Nienke is keynote speaker en weet alles van klantbeleving. Zij staat graag en veel op podia waar ze haar kennis en inspiratie deelt. Haar handelsmerk is een blauwe jurk. Volg haar op Instagram (@nienkebloem) en je ziet dat ze zichzelf, haar merk, consistent neerzet.

Na afloop hadden Patricia, Esmeralda, Nienke en ik het over de vraag: hoe val jij op? Wat onthouden mensen over jou? Of beter, wat wil je dat mensen onthouden als ze jou ontmoet hebben?

Heb jij daar wel eens over nagedacht?

  • Waar ben je écht van?
  • Wat wil je dat anderen over jou vertellen en vooral onthouden?
  • Doe jij ook écht wat je belooft?
  • Doe je dat consistent?

Ook ik ben expert in klantbeleving en CEO van BlommaBerg, een joint venture waar we met de Customer Experience Game op een hele toffe manier de klant centraal stellen. Eén van de 3 pijlers in the Customer Experience Game is brand delivery. Dat gaat over het onderscheidend vermogen van je merk, over je identiteit, je klantbelofte, merkwaarden en over consistentie in uitstraling, beloftes en dienstverlening in elke fase van de klantreis.

Op 15 februari a.s. geef ik onder het label School of Sisterhood van Witkamp Events een masterclass Klantbeleving waarin we spelenderwijs de 3 pijlers om tot een excellente en onderscheidende klantbeleving te komen beleven. Naast de pijler Brand Delivery, bespreken we de Voice of the Customer (bekijk hier het filmpje dat ik daarover met Patricia opnam) en Employee Ambassadorship.

Maar dan. De vraag stellen is hem ook beantwoorden. Ik hou van anders kijken naar de wereld om mij heen en anderen inspireren dat ook te doen. Pas als je dat doet kun je een onderscheidende beleving bieden aan je klanten en medewerkers.

“Change the way you look at things and the things you look at change” is dan ook niet voor niets mijn lijfspreuk. Je herkent mij aan mijn knalrode (halve) haar en opvallende sieraden. In mijn foto’s op instagram (@babs_pictured_this) zie je bijna altijd lijnen en verbindingen, die staan voor de connectie tussen mensen. Wat je dan ziet of kunt zien, als je al je zintuigen open zet.

Herken je dat? Fijn!

En anders heb ik nog wat werk te doen.

Ook prima!

Dus ondernemende vrouw; zie ik je 15 februari?

Na afloop weet je beter hoe jij ervoor staat qua klantbeleving. Je hebt kennis en ideeën uitgewisseld, inspiratie en concrete ideeën opgedaan om de volgende stap te zetten en het verschil voor jouw klanten en bedrijf te maken.

Hits: 83

Babs Asselbergs

Babs Asselbergs

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.